89 533 70 88 - Kupuj przez telefon
» » Hummus

Producenci

Kontakt

  • Wegetarianin
    ul. Kołobrzeska 12
    10-443, Olsztyn
  • E-mail:wegetarianin@wegetarianin.pl
  • Telefon89 533 70 88
  • Godziny działania sklepuPn-Pt: 9-18, Sob: 9-14

Hummus

Parę słów o hummusie i jego właściwościach.

Hummus a trawienie?
Hummus zawiera błonnik pokarmowy, co ułatwia prawidłowe funkcjonowanie układu trawiennego. Błonnik zapewnia uczucie sytości i wspomaga wypróżnianie pozwalając skutecznie schudnąć. Może on również zapobiegać chorobom serca.
Źródło białka…
Hummus składa się głównie z ciecierzycy będącej doskonałym źródłem białka. To właśnie białko jest głównym składnikiem budującym kości, mięśnie i skórę. Jest on niezbędnym składnikiem każdej diety. Hummus dostarcza wartościowego białka roślinnego co sprawia, że jest odpowiednim produktem wegańskim.
Obniża cholesterol!
Cieciorka jak i inne rośliny strączkowe są zalecane dla osób posiadających wysoki poziom cholesterolu. Najlepiej jest jednak samodzielnie przygotować hummus, aby posiadać gwarancję braku substancji chemicznych.
Pomoc w walce z nowotworami?
Ciecierzyca zawiera saponiny oraz kwas fitowy, które chronią przed substancjami rakotwórczymi. Regularne spożywanie roślin strączkowych pozwala skutecznie bronić przed nowotworami tworząc barierę ochronną.
Sposób na odchudzanie!
Hummus to świetna przekąska dla osób odchudzających się ze względu na zawartość dużych ilości białka, błonnika oraz składników mineralnych.
Właściwości zdrowotne.
Ciecierzyca to dobre źródło żelaza, którego niedobór prowadzi do anemii. Jeśli czujecie się zmęczeni, brakuje Państwu energii lub jest wam często zimno prawdopodobnie cierpią Państwo na brak tego minerału.
Składniki odżywcze hummusu pomagają uregulować poziom cukru we krwi. Białko zawarte w nim pozwala stworzyć uczucie sytości, dzięki czemu poziom cukru utrzymuje się na stałym poziomie.
Hummus jako mały krok do zdrowej diety!
Warzywna pasta jest świetnym zamiennikiem wielu niezdrowych produktów.
Można go używać jako zdrowszy zamiennik majonezu lub masła, sosu do sałatki, czy nawet chipsów. Wystarczy zjeść hummus ze świeżymi warzywami takimi jak np. papryka czy marchewka. Można również zjeść go ze znacznie zdrowszymi paluszkami bezglutenowymi.
Dla każdego coś smakowego…
Hummus obecnie możemy znaleźć w różnych smakach warzywnych lub z różnymi dodatkami:
Możemy również sami przygotować hummus co daje nam pewność, że nie znajdziemy w nim żadnych substancji chemicznych. Jak taki domowy hummus przygotować ?
Okazuje się, że jest to nic trudnego. Potrzebujemy jedynie:
  • 400g cieciorki
  • 100g tahini (pasta z sezamu)
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżki soku z cytryny
  •  2 łyżki oliwy z oliwek
  • szczypta soli
  • odrobina wody
Sposób przygotowania:
Moczyć cieciorkę 12 godzin (najlepiej zostawić ją na noc). Odcedź ciecierzycę i dokładnie opłucz w zimnej wodzie. Zalej groch w garnku i gotuj 1-2 godzin. Odcedź. Połącz ze sobą wszystkie składniki i zmiksuj blenderem. Można doprawić ulubionymi przyprawami. Smacznego!

 
Przejdź do strony głównej
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl